Reisverslag: Un jour à Paris

maandag 9 mei 2011

Photobucket
Vorige week konden jullie al lezen dat het zover was, mijn laatste schooldag brak aan en dat betekende: Een dagje Parijs! Gewapend met een goede, van origine Franse vriend, verschillende metro- en stadskaarten en een vriendin die voor het eerst Parijs bezocht, vertrok ik om 4 uur ’s nachts naar de stad van de liefde. De missie: Juliette Parijs showen, genieten van de stad en een beetje winkelen!

Zoals gezegd, om 4 uur ’s nachts vertrok de bus. De klas werd opgesplitst in twee groepen. Het grootste deel van de klas bezocht Disneyland en een kleine groep van acht personen ging naar de stad. De bus stopte in Disneyland, waarna de groep van Parijs de metro nam naar de stad zelf – dit is een rit van ongeveer 45 minuten. Rond half 1 arriveerden we in de stad. Mocht je dit ook ooit willen doen - eerst naar Disney en dan naar de stad - houd er dan rekening mee dat de metro vrij prijzig wordt. De metro is op zich niet duur in Parijs, je betaalt ongeveer € 8 voor een dagkaart waarmee je onbeperkt kunt reizen, maar om vanuit Marne la Vallée naar Parijs centrum te komen betaal je € 11.
In Parijs aangekomen was de eerste missie het bezoeken van de Eiffeltoren. Onderweg ernaartoe zag ik hem opdoemen in de verte. Till en Juliette liepen er straal aan voorbij en ik besloot Juliëtte te verassen. Met mijn handen voor haar ogen draaide ik haar naar de Eiffeltoren toe en zei: ‘Nu mag je kijken!’ Haar reactie: ‘Oh. Ik had hem groter verwacht.’ Hahaha, zo zie je maar, niet iedereen is snel onder de indruk.

Photobucket

Next stop was iets te eten halen, wandelend door het park achter de Eiffeltoren gingen we op zoek naar voedsel. Deze zoektocht resulteerde in een sandwich van de supermarkt, die we lekker in het zonnetje op konden eten. Nadat onze magen weer een beetje gevuld waren, vertrokken we naar mijn absolute lievelingsplek in Parijs: Montmartre. Het pittoreske, schilderachtige en onwijs mooie deel van Parijs waar de Sacre Coeur zich bevindt. We hadden het geluk dat het in Parijs erg rustig was en de zon flink scheen. Onder het genot van een crêpe met sucre verkenden we Montmartre en bezochten we de Sacre Coeur.
Op de weg terug naar beneden – dat zijn heel veel trappen – waren we plotsklaps terecht gekomen op de Wallen van Parijs haha! Met een blaas die nodig geleegd moest worden – en liever niet in een ‘hoerentent’ – liepen we snel door op zoek naar een toilet en dat is een hele opgave in Parijs. Uiteindelijk slaagden we de bij Starbucks tegenover de Moulin Rouge.

Na een dag slenteren en genieten van Parijs kon ik de Sephora niet langer weerstaan, werd opgemaakt met Benefit producten en kocht het Too Faced Romantic Eye Palette. Een flinke uitgave, maar wel echt het enige dat ik gekocht heb en waar ik heel erg blij mee ben! Uiteraard volgt hier nog een EOTD en een review van.
Photobucket
Als afsluiter van de dag bezochten we het enorme – en veel te dure – warenhuis Lafayette, waar Juliette haar ogen uitkeek. Beide zagen we een paar prachtige sandaaltjes, die we snel terug gezet hebben na het zien van de prijs. Ook heb ik nog even staan kwijlen bij de MAC Quite Cute Blushes, maar ik heb ze toch weten te weerstaan. Ons diner werd geserveerd in de Parijse Subway haha, ook daar is deze bijzonder lekker!
Na een lange busreis terug arriveerden we om half 3 ’s nachts terug in Kerkrade, gesloopt en wel. Vierentwintig uur wakker zijn is niet niets. Toch heb ik alweer heerlijk genoten van Parijs en blijf ik op de terugweg denken: ‘Wanneer mag ik weer?’