Review: Delicious Emily’s True Love

zaterdag 3 december 2011

Computerspelletjes, ontken maar niet dat je er net zo gek op bent als ieder ander! Terwijl de mannen genieten van Call of Duty sessie, waardoor de woonkamer verandert in een ‘warzone’, maken wij vrouwen ons net zo goed schuldig aan het fenomeen ‘gamen’. Ik durf te wedden dat we allemaal stiekem verliefd zijn op The Sims en vroeger meer dan eens aankleed/opmaak/make-over spelletjes op internet gespeeld hebben. Een van de spelletjes die mij doet denken aan mijn jeugd is de Delicious-serie, een serie van geweldig vormgegeven restaurantspelletjes met een girly verhaallijn. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik voor het eerst als een bezetene mensen hapjes serveerde en nu had ik de eer en het genoegen het nieuwste spel uit de serie nog vóór de release voor jullie te testen: Emily’s True Love is donderdag 1 december met trots gelanceerd en ik ben de eerste officiële verslaafde!

Delicious – Emily’s True Love is alweer deel 7 uit de populaire restaurantserie, waar ik jaren geleden verliefd op werd. De spellenserie is ontwikkeld door GameHouse – de studio die spellen creëert voor gameportal Zylom – en gaat over de 32-jarige Emily, die met de spelers van het spel meegroeit. Volgens mij, begon het spel ooit ermee dat Emily haar oma hielp in haar restaurant en inmiddels bezit ze haar eigen ‘bistro’ en zwijmelt ze over haar Franse jeugdliefde, terwijl haar zus in het huwelijksbootje stapt – yes, ik ben echt een fan! Gelukkig kom ik nu niet over als een totale game-nerd, want met mij spelen wereldwijd miljoenen vrouwen en meisjes dit spel. Zeker niet gek ook dat de Delicious-serie verschillende prijzen ontving zoals de ‘Dutch Best Casual Game Award 2011’, helemaal verdiend!
Photobucket
Ik mocht speciaal voor Pretty Brilliant Emily’s True Love spelen ter test, voordat hij daadwerkelijk in de ‘online winkel’ zou verschijnen. Emily’s True Love gaat over Emily die een oude liefdesbrief ontvangt van haar jeugdliefde uit Parijs. Natuurlijk probeert ze haar restaurant met man en macht draaiende te houden, maar in de tussentijd zwijmelt ze voortdurend weg bij de gedachte aan haar grote liefde. Niet alleen probeer jij als gamer er alles aan te doen om de gasten in het restaurant gelukkig te houden, ook knutsel je onder werktijd een trouwjurk in elkaar voor Emily’s zus, probeer je stukje voor stukje de liefdesbrief te lezen en vervul je verdere opdrachten, die het moeilijksgraad en de variatie in het spel hooghouden.

Photobucket
Natuurlijk wil ik jullie niet de gehele verhaallijn verklappen – en dat kan ook helemaal niet, daarvoor moet ik hem eerst zelf uitspelen - maar ik kan jullie wel alvast vertellen dat ook dit spel uit de Delicious-serie erg verslavend is! Als jij houdt van een beetje afleiding tijdens deze koude winterdagen, kan dit kleurrijke, gezellige spel zomaar je redder in nood zijn. Ik heb mijn vrije minuten in ieder geval vrolijk gevuld met Emily’s dramatische leven en vond het des te jammer dat mijn proefversie alweer verlopen is. Wil jij nu de wonderen achter de Delicious-serie ontdekken? Download dan vooral de gratis proefversie van Emily’s True Love en geniet van het turbulente liefdesleven en de restaurantstress van Emily, I love it!

Copyright © 2010 Pretty Brilliant | Disclaimer | Designed by Eunoia Studio