Opening: The Body Shop filiaal in Heerlen

vrijdag 13 januari 2012

Photobucket
The Body Shop: Het walhalla voor bodybutters, douchegels, budgetproof parfums, mijn favoriete dagcrème en zelfs geurkaarsen! Een winkel waar ik graag zo nu en dan naar binnen suis op zoek naar iets lekkers voor mijn winter- of zomerhuidje, zeker nu de geweldige kortingsacties weer intrede hebben gedaan. Echter was er tot mijn grote ongenoegen, verdriet en pech geen filiaal in de buurt van mijn ‘hometown’ te vinden, op Maastricht na bien sûr. Gelukkig is daar met ingang van vrijdag 16 december verandering in gekomen en heeft The Body Shop met mij vele anderen verblijdt met de opening van een filiaal in het tevens Zuid-Limburgse Heerlen. Ik zou de titel beautyblogger natuurlijk niet waardig zijn als ik de opening overgeslagen zou hebben en daarom stond ik op deze feestelijke dag om kwart voor tien uur ’s ochtends al voor de deuren. Graag vertel ik jullie iets meer over dit nieuwe, kleine maar fijne filiaal met haar vriendelijke, behulpzame medewerkers en het altijd zo fijne assortiment.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
The Body Shop is wat mij betreft echt een feel-good winkel, waar je even naar binnen moet stappen op een van je mindere dagen – natuurlijk ben je op je happy days ook van harte welkom, daar niet van. Na het snuffelen aan de heerlijke fruitige bodybutters voel ik me al snel weer helemaal opgepept en het komt dan ook niet gauw voor dat ik de winkel met lege handen verlaat. Het bijzondere aan The Body Shop is in mijn ogen het feit dat het niet leeftijd- of geslachtsgericht is. Natuurlijk zijn er mensen die dit bij elke winkel ervaren, maar geloof mij: Het grote gros van de mannen slaat winkels als Lush – ‘die doorgeslagen verkoopsters en dat geknoei met die bruisballen’ – H&M – ‘dat gedrang voor die salerekken alsof het allemaal gratis is’ – en Douglas – ‘die geur alleen al’ - met liefde over. Bij The Body Shop hangt dat overdreven vrouwelijke niet zo overduidelijk in de lucht, althans zo ervaar ik het, wat de winkel toegankelijker maakt voor een groot publiek. Ben jij op zoek naar een parfum voor je vriend? The Body Shop’s White Musk for Men. Wil je een fijne, zachte crème om het huidje van je pasgeboren kindje te verzorgen? The Body Shop’s Buriti Baby Body Butter. Wil je je huis laten ruiken naar versgewassen wasgoed? The Body Shop’s Scented Candle in Aloe & Soft Linen. Wil jij jezelf eens flink in de watten leggen? The Body Shop! Kortom, wat mij betreft is The Body Shop zo’n groot begrip geworden omdat het zo ‘open’ is. En open stonden de deuren zeker bij de regenachtige opening, wagenwijd zelfs!

Photobucket
Mijn gezellige natural beauty's van de dag: Anni en Angelique met prachtige blote-billen-gezichten.
Anni kwam ontzettend enthousiast op me afstormen: 'BEN JIJ JOYCE? Jouw blog is zo leu-heuk!'
Super natuurlijk, ik heb dan ook zeker nog een uurtje met ze staan kletsen!
Om de opening te vieren had The Body Shop via Facebook een speciaal bericht verzonden, ‘een oproep aan alle vrouwen’ zoals zij dit noemden. De eerste tien vrouwen die als natural beauty’s de drempel van het nieuwe filiaal zouden betreden, ontvingen een gratis make-over door een van de medewerkers en zouden vervolgens met een goodie-bag ter waarde van € 50 de winkel weer verlaten. Daarnaast ontvingen de eerste vijftig klanten een gratis 50 ml Olive Body Butter bij hun aankoop en kreeg je bij de aanschaf van twee Earth Lovers douchegels er nog twee cadeau. Geweldige acties alom! Toen ik om half tien uit mijn bus stapte en mijn weg vervolgde met als einddoel het oude T-Mobile filiaal, had ik dan ook verwacht dat er heel wat vrouwen stonden te trappelen om naar binnen te mogen om klokslag tien. Tot mijn grote verbazing was niets minder waar, de winkel was al vervroegd geopend en er snuffelden slechts drie nieuwsgierige voorbijgangers – waaronder twee ouderen, tada! Niet leeftijdsafhankelijk! - rond. Een van de voorbijgangsters was Anneloes van The Beauty Guide, die beter bekend staat als Velaija, een jonge, lieve mede-Zuid-Limburgse waarmee ik had afgesproken. Samen met haar oma had ze al iets lekkers afgerekend en we hadden dan ook even tijd om gezellig met elkaar te kletsen. Jammer genoeg, verliet Anneloes de winkel spoedig daarna, omdat haar lessen op het punt stonden te beginnen, maar later die dag heeft ze samen met haar grootmoeder met veel plezier de make-over ondergaan en we zullen elkaar zeker later dit jaar nog eens zien. Maar waar ik was gebleven, voordat ik over al deze gezelligheid begon: Het was absoluut niet druk! Jammer, want The Body Shop in Heerlen is voor zover ik ervaar een geweldige toevoeging aan het eerdere winkelassortiment dat de stad aanbood, aangezien er nog geen echte ‘bath- en body winkel’ te vinden was. Het is dan ook zeker een tip voor The Body Shop (en gemeente Heerlen) om dit soort ‘evenementen’ in de toekomst groter aan te kondigen. Jullie hebben een prachtig pand veroverd, verkopen mooie producten met een goede prijs-kwaliteitverhouding en hebben genoeg te bieden, dat moet gedeeld worden!

Photobucket
Photobucket
Jennifer en haar collega met een grote, trotse glimlach achter de kassa!
Photobucket
Het nieuwe filiaal in Heerlen ziet er, zoals eerder gezegd, prachtig uit. Het is niet de grootste winkel van The Body Shop die ik ooit betreden heb – waar ze als keten bewust voor kiezen, liet ik me vertellen door een medewerkster, maar wel een van de meest overzichtelijke. Vanuit elk punt in de winkel heb je als klant voldoende overzicht en de winkel doet ruim aan. Alle producten zijn netjes geplaatst op houten planken langs de wand en voorzien van een schone, nieuwe tester, de verlichting is helder, maar niet té à la Douglas en het aapje, dat symbool staat voor het unieke Community Fair Trade programma, dat op de pilaar in het filiaal is afgebeeld is gewoon too cute to handle. Het filiaal straalt professionaliteit uit en nodigt je uit om er een kijkje te nemen. Daarbij is het voorzien van alle mogelijke, hygiënische gemakken. Mocht je een scrubje willen testen, dan kun je onder begeleiding de toilettafel gebruiken en zou je graag het effect van een mascara willen zien, dan zal een medewerkster je met een los visagie mascara kammetje opmaken. Dit heb ik zelf ervaren als een groot pluspunt, hygiëne is ten slotte het vertrekpunt van alle vormen van verzorging.

Photobucket
Photobucket
De lieve Angelique - die zich schaamde omdat ze mijn site niet kende - in de make-over bij Jennifer.
De opening was verder jammer genoeg niet uitermate speciaal en de winkel was dan ook niet bijzonder feestelijk aangekleed. Ik heb het als leuk ervaren om aanwezig te zijn en mijn gezicht te tonen aan de vriendelijke medewerkers, maar wat mij betreft had The Body Shop ietwat meer mogen uitpakken. Alle mogelijke middelen waren aanwezig van de nieuwsgierige bloggers met fotocamera’s tot de oudere meneer die zijn vrouw met Kerst gelukkig wilde maken. Wat ik wel als een groot pluspunt heb ervaren, was de make-over actie, waar ik zelf ook aan heb mogen deelnemen. Voor veel vrouwen is en blijft make-up een lastig punt, aangezien ze niet te zeer willen uitpakken en vaak in hun eigen ogen niet genoeg skills hebben om bepaalde producten mooi aan te brengen. Je make-up laten doen door iemand anders, die hier ietwat meer verstand over heeft, is dan ook vaak een oplossing, die niet alleen enthousiasmeert maar je daarnaast ook een goed inzicht geeft in het gebruik van bepaalde producten. Zo was er tijdens de opening een mooie dame aanwezig die werkte bij de gemeente Heerlen en bij wie het make-uppen er ’s ochtends vaak genoeg inschoot, mede dankzij haar jongere kinderen. Zij was op zoek naar producten voor een neutrale, everyday look, die haar niet al te veel tijd en moeite kostte. Ik heb een hele tijd gezellig met haar gekletst en ontdekt dat ze echt heerlijk enthousiast was over beauty, verzorging, het fenomeen ‘beautybloggen’ dat haar nieuw was, de badspulletjes van Lush en de bodybutters van The Body Shop en denk dat ik haar ook als ideaal voorbeeld mag nemen voor het zo juist genoemde fenomeen. Het feit dat ze de producten die ‘op’ haar gebruikt werden ook nog mee naar huis mocht nemen als goodiebag was natuurlijk de kers op de taart en commercieel geweldig aangepakt. Vaak voelt men zich toch verplicht om iets te kopen van de gebruikte producten en weet je je niet zo goed houding te geven, maar op deze manier bleef deze make-over vrijblijvend en was dit een geweldige kennismaking met The Body Shop’s make-up producten.

Photobucket
Natúúrlijk, ga ik jullie ten slotte vertellen over mijn eigen make-over. Op de dag van de opening was ik aanvankelijk zo druk bezig met het rondsnuffelen in de winkel, met het kletsen met de verkoopsters, Anneloes en haar oma en het afrekenen van een deodorant dat ik helemaal vergat om een tijd te reserveren voor de make-over. Ik realiseerde me dit vreselijk laat, waardoor de enige mogelijkheid was dat ik om vier uur ’s middags terug zou komen, wat helaas niet zou werken met mijn stapel schoolwerk. Gelukkig, was Jennifer zo lief om me aan te bieden om op een andere dag terug te komen en me dan alsnog in de watten te leggen.

Photobucket
De vreselijke toestand van mijn huid tijdens de winterse dagen.
Photobucket
Na een lange dag: Het effect van de Extra Virgin Minerals Creamy Foundation!
Maandag 19 december stapte ik dan ook vol goede moed het filiaal naar binnen met mijn naked face, zodat ik opgemaakt kon worden en daarna naar school kon racen voor mijn responsiecollege. Ik werd ontzettend hartelijk ontvangen door Jennifer en haar mannelijke collega en mocht, ondanks mijn ietwat vroeg uitgevallen timing, direct plaatsnemen. Jennifer nam zich echt de tijd om te ontdekken welke make-up looks mij aanspraken en met welke producten ik bekend was, iets wat essentieel is bij het maquilleren. Ze vroeg me heel voorzichtig, maar met een grote glimlach of het ook ‘iets heftiger’ mocht zijn en nog voordat ze dit gevraagd had, mocht ze aan de slag met het Smokey Eyes Kerstpalette van dit jaar – dat ik ook mee naar huis nam om mamma mee te verrassen. Ze besloot te kiezen voor een zilveren smokey eye en wilde het geheel rustig houden met een roze blush en lipstick, een beetje wenkbrauwpotlood en oogpotlood. Drie kwartier – en heel wat geklets – later zat het erop en mocht ik het eindresultaat te bewonderen, de kritische ik vereiste nog ietwat meer blendwerk – Sorry Jennifer, misschien ben ik toch wel een Pietje Precies! – maar toen dat geschiedde was het dan ook echt af en kon ik er weer tegenaan. Waar ik het meest van onder de indruk was, was de nieuwe Extra Virgin Minerals Cream Compact Foundation met SPF 15. Niet alleen matchte de kleur precies met mijn teint, ook zag het er prachtig natuurlijk uit, echt flawless. Niet gek dat Jennifer hier maar niet over uitgepraat raakte, wat een geweldig product! Stom van me dat ik dat me bij thuiskomst pas écht realiseerde, anders had ik deze zonder enige twijfel in mijn goodiebag meegenomen. Na een lange schooldag en het wandelen door de Nederlandse regen kwam ik thuis en zag ik hoe goed mijn huid oogde. Eerder die week schoot ik nog foto’s van de site om te laten zien hoe rampzalig deze eraan toe was en nu, een paar dagen later, leek ik alsof ik gephotoshopt was en de rode bultjes als sneeuw voor de zon verdwenen waren. Wauw! Om een lang verhaal ietwat minder lang te maken – Ik waardeer het echt als je bijna dit bijna 2000 woorden tellende artikel gelezen hebt! – de make-over was een geweldig initiatief van The Body Shop. Iedere vrouw houdt ervan om zo nu en dan een beetje verwend te worden en of je nu weinig of veel kennis van make-up hebt, van een make-over als deze kun je gewoon genieten.

Photobucket
Photobucket
Mochten jullie in de toekomst in de buurt komen van Heerlen en behoefte hebben aan een The Body Shop shoppingsessie? Ga dan vooral eens langs bij het prachtige filiaal in het stadscentrum! Ik durf je te garanderen dat je met open armen ontvangen wordt en het haast onmogelijk is met lege handen de winkel te verlaten. Ik heb in ieder geval genoten van de opening, het ontmoeten van de hartelijke medewerkers, Anneloes, Anni en Angelique en kan jullie een make-over bij The Body Shop van harte aanraden. 
 
Copyright © 2010 Pretty Brilliant | Disclaimer | Designed by Eunoia Studio